Deutsch English Magyar

Telefon

+36309427533

AZ INGATLAN ADÁSVÉTEL MENETE

Irodánk a megelőzés híve, ezért ingyenes jogi tanácsadást tartunk azoknak az ügyfeleknek, akik lakásvásárlás vagy eladás előtt állnak még a keresgélés megkezdése előtt vagy annak folyamán. Fontos, hogy az ingyenes tanácsadást mihamarabb igénybe vegye, hogy adóját illetve illetékét optimalizálni tudjuk.

A tanácsadás keretében tájékoztatást tartunk az adásvétellel kapcsolatos általános tudnivalókról, így többek között adó-, illetékszabályokról, a tulajdonjog megszerzésének módjairól, azokról a terhekről, illetve a tehermentesítés módjairól, melyek egy ingatlan kapcsán előfordulhatnak, és azokról a tudnivalóról, melyek ismeretében elkerülhető, hogy az ügyfél átverés áldozatává váljon.

Amennyiben a vásárlás előtt még eladni fog egy ingatlant úgy kiemelten fontos, hogy mihamarabb, azaz a vevője megtalálása előtt igénybe vegye az ingyenes tanácsadást, jelentősen növelve ezzel az adó és illeték fizetés optimalizálásának esélyét.

Miután sikerült megtalálni az ingatlant, és megállapodni az eladóval a legfontosabb részletekben (a vételárban, annak fizetési ütemezésében, a birtokba adás időpontjában) akkor a szerződést írásba kell foglalni és ügyvéd előtt minden félnek alá kell írnia.

Az aláírás történhet irodánkban, vagy akár az ingatlanirodában, illetve a felek által meghatározott helyszínen, amennyiben a szükséges technikai feltételek adottak.

A szerződés aláírását közvetlenül megelőzően az irodánk új tulajdoni lapot kér le, leellenőrzi a felek személyazonosságát és okmányaikat a hivatalos nyilvántartásban. Ezt követően kollegánk átbeszéli a szerződés tervezetét a felekkel, egyezteti az álláspontokat, hangsúlyozottan minkét fél érdekeit szem előtt tartva és tájékoztatást ad az adásvételi szerződés jogkövetkezményeiről.

A szerződés aláírását követően a földhivatalba mi adjuk be a szerződést, amennyiben bankkölcsönt is igénybe vesz a vevő és szükséges, úgy széljegyes tulajdoni lapot is kérünk ki.

Ezt követően – szükséges esetén – megkezdődhet a hitelügyintézés, az esetleges terhek töröltetésével kapcsolatos eljárás, gyámhivatali, vagy államigazgatási engedélyeztetés, ha az ügyfél kiskorú, vagy külföldi állampolgár.

Ezek az eljárások általában 30-90 napot vesznek igénybe, az adásvételi szerződés végleges lezárása ezt követően történhet meg a még fennmaradó vételárrészletek kifizetésével, illetve az ingatlan birtokba adásával, a közüzemi mérőórák átíratásával.

Vegye fel velünk. a kapcsolatot

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. elolvasom

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close